Дорогою до дитячого садка і не тільки

Варіант перший. Пригодницький

Діти вранці люблять ходити неквапливо, по-господарськи оглядаючи світ, що ледь змінився за ніч. У них зовсім інший відлік часу, і те, що для нас - тільки дорога, у дитячій уяві може перетворитися на велику подорож. /Files/images/kartinki1/doslidnyky.png
Скажіть дитині, що сьогодні ви - дослідники (туристи, мандрівники, екстремали) і ваше завдання - не ушкодженими дістатися до наміченої мети. А отже, вам необхідно бути дуже уважними: розгледіти - відмітити - подолати всі небезпеки, всі пастки і капкани, що зустрінуться дорогою. Такий захід миттю розбудить дитячу уяву, і дитина вже не просто йтиме поряд, озираючись на всі боки, але й думатиме, охоче відповідатиме на ван питання, ставитиме свої.
Варіанти. Ви можете розподілити ролі: малюк - досвідчений мандрівник, а ви - новачок. Новачки нічого до ладу не знають і зазвичай усе плутають. За ними потрібно пильно стежити! Малюк із задоволенням візьме над вами шефство, попереджатиме, стежитиме, опікатиме. Він почуватиметься важливою і потрібною людиною, без якої вам не обійтися (а це і приємно, і корисно: навчитися відповідати за когось). Коли необхідно переходити дорогу, «помилково» ви попрямуєте не до «зебри» (або підземного переходу), спробуйте обійти автобус спереду, а трамвай - ззаду. Якщо дитина приєднується до ваших помилкових дій, то ви тепер напевне знаєте, на що слід звернути увагу найближчим часом, вивчаючи техніку безпеки.
Ви можете йти зовсім іншим, незвичним шляхом (новим маршрутом). Дитина навчиться орієнтуватися в просторі, шукати знайомі орієнтири, зупинятися і спостерігати, щоб не заблукати. (Дорогою з дитячого садка робити це ще корисніше: дитина повинна знати дорог, додому, навіть не одну.)
А якщо ви ще і призначите її головною у вашій парі, а самі перетворитеся на новачка, який уперше йде цим маршрутом, навчання і закріплення правил безпеки відбуватиметься ще швидше.

Варіант другий. Ситуативний

Ви просто користуєтеся ситуацією, принагідним випадком для того, щоб вивчити або повторити з дитиною всілякі правила безпеки. Відразу всі правила вивчати і повторювати їх, звісно, не варто, дійте залежно від обставин. Ось біжить собачка - ви пригадали, обговорили-повторили, чи можна махати палицею перед носом собаки. Проходите повз невідому величезну калюжу - зміряйте палицею її глибину (дивися, під водою яка глибока яма, дуже просто провалитися можна!). Підішли до дороги: «Дай мені руку, я щось забула, як необхідно через дорогу переходити...» Малюк побачив на будинку знайому цифру: «Чотири!» - кричить. - Правильно. А у нас який номер будинку? А вулиця?»
Дітвора - народ імпульсний, скористайтеся і цим. Ви йдете через скверик, і дитина раптом робить стрибок в бік і лізе на дерево. Причому не звертає жодної уваги на те, що нижні гілки підозріло тонкі або сухі. Замість того щоб кричати: «Не можна! Ти куди поліз?!» - ухопіться самі за суху вітку. Нехай побачить, як вона зламається, як ви впадете на землю. І нехай це буде трішки навмисно, але маленька людина побачить наочно, чим небезпечні сухі гілки, чому спочатку слід подумати, як підстрахуватися.
Не намагайтеся зробити (і вивчити) все відразу. Якщо малюкові набридла ваша гра - не нав'язуйте. Щодня, помалу, «чіпляючись» за випадок - і результати не примусять себе довго чекати.
/Files/images/kartinki1/unnamed (1).jpg Грайте. Звертайте увагу на те, що дитина НЕ знає. Щоб повправлятися наступного разу.
Що необхідно знати дитині – мандрівникові:
- свою адресу;
- домашній номер телефону; номери телефонів мами і тата;
- як переходити дорогу;
- як не впасти до ями і як долати інші перешкоди;
- як покликати на допомогу.
Чому не можна:
- сідати у машину без батьків;
- ходити з незнайомою людиною;
- брати у незнайомців ласощі;
- ходити безлюдною дорогою, навіть якщо це ближче, ніж в обхід.
Чим небезпечні:
- каналізаційні люки;
- залізні огорожі з гострими піками вгорі, будівництва;
- бомжі, алкоголіки та інші сумнівні особистості;
- темні вулиці;
- вода під льодом.
Як поводитися:
- під час зустрічі з тваринами;
- якщо ти загубився;
- до кого можна і до кого не можна звернутися (не до будь-якого перехожого! підійти до кіоска, де декілька продавців, до міліціонера);
- якщо до тебе чіпляються (необхідно кричати: «Ні, ти не мій тато, ні!», «Не чіпай мене, ти чужий... я з тобою не піду!.. «Ні!», «Ні, ти не мій брат! (сестра, мама, дідусь...)».
Цей перелік ви можете доповнювати і розширювати. Ви можете завести зошит (або файл у комп'ютері) і відзначати в ньому, що вивчено, що повторено, що ще належить вивчити.
Кiлькiсть переглядiв: 82