Методична робота у закладі будується на основі державних документів про освіту, педагогічних досліджень, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи.

Вдало поєднані колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяютьросту фахової майстерності педагогів. Педагогічним працівникам надається методична допомога під час колективного перегляду освітнього процесу, підготовки до проведення педагогічних рад, семінарів, практикумів, майстер-класів, тренінгів та інших форм роботи. Під час проведення різних форм методичної роботи використовуємо інтерактивні методи роботи з педагогами: дискусії, диспути, ділові ігри, круглі столи та ін.

В НАШОМУ ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ПЕРЕВАЖАЄ ТВОРЧЕ СЕРЕДОВИЩЕ, ТОБТО ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ «ТВОРЯТЬ», НЕ ОЧІКУЮЧИ НА ВКАЗІВКИ, А РОБОТА СУПРОВОДЖУЄТЬСЯ ЕМОЦІЙНИМ ПІДЙОМОМ, ПОЗИТИВНИМ ОПТИМІСТИЧНИМ НАСТРОЄМ. CАМОАНАЛІЗ РОБОТИ ПЕДАГОГІВ СВІДЧИТЬ ПРО ЗНАЧНИЙ ЗРІСТ У РОЗУМІННІ СВОЄЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ, А ТАКОЖ ЗАЦІКАВЛЕНІСТЬ ПЕДАГОГІВ У ЗМІСТІ ПРОВЕДЕНОЇ З НИМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ.

Серед основних джерел інформаційного забезпечення закладу є: методична, психолого – педагогічна, дитяча література, фахові журнали: «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь – методист дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Психолог дошкілля».

Зміст освітнього процесу в ДНЗ «Ромашка» визначається Базовим компонентом дошкільної освіти (Державним стандартом дошкільної освіти) та реалізується відповідно до Освітньої програми для дітей від двох до семи років «ДИТИНА».

Центром всієї методичної роботи дошкільного закладу є методичний кабінет. Йому належить провідна роль у здійсненні дійової допомоги вихователям в організації педагогічного процесу, в роботі з батьками, у підвищенні педагогічної майстерності та організації самоосвіти.

Метою роботи методичного кабінету є:

- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо підвищення їх кваліфікації, професійної компетентності;

- підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, роботи з батьками вихованців та особами, які їх замінюють;

- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі;

- поширення серед батьків психолого-педагогічних знань;

- створення сприятливих умов для самовдосконалення педагогів, розвитку творчої ініціативи у них;

- забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок та інше.

Діяльність методичного кабінету ґрунтується на таких принципах:

- демократизму і гуманізму;

- відкритості;

- системного підходу до методичного та інформаційно-аналітичного супроводу діяльності дошкільного навчального закладу;

- рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;

- безперервності професійного вдосконалення;

- науковості, гнучкості і прогностичності методичної роботи з педагогічними кадрами.

Функції методичного кабінету:

1. Цільові:

- врахування перспектив розвитку дошкільної освіти та специфіки діяльності даного дошкільного закладу;

- використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень, інноваційних технологій;

- розширення професійного світогляду педагогічних працівників, систематичне інформування педагогів щодо інновацій в галузі дошкільної освіти;

- корекція та оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.

2. Організаційні:

- відбір і методичне опрацювання наукових, практичних досягнень у галузі дошкільної освіти, надання рекомендацій щодо їх впровадження в практику роботи дошкільного закладу;

- розроблення методичних рекомендацій, зразків розвивальних посібників з різних видів роботи з дітьми тощо;

- надання практичної допомоги працівникам дошкільного закладу, батькам вихованців щодо організації життєдіяльності дітей;

- систематичне вивчення стану освітнього процесу, динаміки змін у розвитку дітей дошкільного віку, професійної компетентності педагогічних працівників;

- моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації, майстерності педагогів дошкільного закладу, підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків вихованців;

- виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду з метою його застосування в освітньому процесі та удосконалення професійної компетентності педагогів;

- узгодження діяльності методичного кабінету з роботою Центру професійного розвитку педагогічних працівників, відділу освіти Глухівської міської ради та інших структур;

- створення позитивного психологічного клімату, запобігання виникненню конфліктних ситуацій у педагогічному колективі дошкільного закладу, їх вивчення і розв'язання;

- організація взаємодії із загальноосвітніми навчальними закладами з метою забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланкою освіти.

Основні завдання діяльності методичного кабінету:

1. Забезпечення організаційно-педагогічних умов для життєдіяльності дітей, організація розвивального простору в дошкільному навчальному закладі.

2. Створення рефлексивно-інноваційного середовища, організація системи роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду.

3. Виявлення перспективного педагогічного досвіду в колективі дошкільного закладу і за його межами, сприяння вивченню, узагальненню, впровадженню, розповсюдженню кращих доробків шляхом висвітлення у засобах масової інформації, організації та участі у виставках, презентаціях, роботі освітянських спільнот, шкіл перспективного педагогічного досвіду та ін.

4. Впровадження нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання і навчання дітей в практику роботи дошкільного закладу.

5. Моніторинг стану освітнього процесу у групах дошкільного закладу, умов забезпечення психічного, фізичного, соціального і духовного благополуччя дошкільників, рівня їхньої життєвої компетентності й готовності до подальшого шкільного життя відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України та Освітньої програми.

6. Інформування педагогів про нормативні документи в галузі дошкільної освіти, науково-методичні, навчальні та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні.

7. Вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, в т.ч. у періоди підготовки їх до атестації, курсової перепідготовки.

8. Сприяння участі колективу дошкільного закладу в дослідно-експериментальній діяльності різних рівнів за пропозицією органів управління освітою чи з власної ініціативи відповідно до наказу про проведення експериментальної роботи, її програми.

9. Пошук і впровадження нових ефективних форм взаємодії дошкільного закладу із сім’ями вихованців, батьківською і науковою громадськістю у здійсненні завдань цілісного всебічного розвитку дітей, популяризації роботи дошкільного навчального закладу.

10. Координація діяльності дошкільного навчального закладу із закладами оточуючого соціуму для повнішої реалізації завдань формування життєвої компетентності дошкільників.

11. Створення фондів нормативно-правових та інструктивно-методичних документів, наукової, науково-популярної, методичної, психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури, періодичних педагогічних видань, аудіо-, відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації, проведення освітнього процесу та інших матеріалів з досвіду роботи педагогів.

12. Формування інформаційного банку даних (каталогів і картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань змісту дошкільної освіти, організації освітнього процесу, психолого-педагогічних досягнень, а також стосовно наповнення методичного кабінету. При укладанні електронної картотеки чи каталогу може використовуватися інформація, розміщена на сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Національної академії педагогічних наук України, навчальних закладів, видавництв тощо.

Наповнення методичного кабінету

Наповнення методичного кабінету повинно відповідати таким вимогам:

- інформативність та змістовність;

- доступність;

- сучасність;

- естетичність;

- задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.

З метою забезпечення вільного доступу і орієнтування у наповненні методичного кабінету його матеріали групуються за окремими розділами:

- інформація про педагогічні кадри (кількісний і якісний склад, за віком, освітою, стажем роботи, в т. ч. педагогічним, кваліфікаційною категорією та ін.);

- нормативно-правові документи (закони України, укази і розпорядження Президента України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України);

- галузеві нормативно-правові та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність дошкільного закладу (накази, розпорядження, листи, рекомендації, положення Міністерства освіти і науки України, місцевих органів виконавчої влади та інші нормативно-правові акти);

- документація вихователя-методиста, що визначена відповідним наказом Міністерства освіти і науки України;

- зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації дитячої життєдіяльності (свят, розваг, походів за межі дитячого садка, ігор, дослідно-пошукової діяльності, навчально-пізнавальних занять та ін.);

- методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, медичного, дефектологічного змісту тощо), плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами;

- досвід роботи дошкільних навчальних закладів міста, району, області, країни (з анотаціями);

- Базовий компонент дошкільної освіти України (Державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти;

- наукова література з різних галузей знань (педагогіка, психологія, медицина, біологія, соціологія та ін.);

- довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедії);

- добірка фахових періодичних видань (газети, журнали, альманахи, часописи тощо);

- бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору);

- зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників;

- переліки навчальних видань з дошкільної освіти, обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок, рекомендованих Міністерством освіти і науки, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо- та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо) із зазначенням місця їх розташування;

- технічні засоби розвитку і навчання (телевізор, магнітофон, комп’ютер, інтерактивна дошка та ін.).

Кiлькiсть переглядiв: 148