На сучасному рівні розвитку цивілізації особливу роль відіграє інноваційний потенціал суспільства, що потребує людей, здатних системно й конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати адекватні рішення, створювати принципово нові ідеї в різних галузях знання. А це у свою чергу формує соціальне замовлення на нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути виховання "інноваційної людини". Для цього в освітній сфері має панувати дух творчості, постійного пошуку, які є живильним середовищем для нових ідей, шукань, досягнень.

Інноваційний процес в освіті - це сукупність послідовних, цілеспрямованих дій, спрямованих на її оновлення, модифікацію мети, змісту, організації, форм і методів навчання та виховання.

Інноваційні педагогічні технології в системі освіти засвідчують якісно новий етап взаємодії й розвитку науково-педагогічної та педагогічної творчості і процес застосування її результатів.

Педагоги-практики використовують авторські технології, або їх елементи, які поєднують в різних варіантах, які зорієнтовані на реалізацію змісту і досягнення мети різнорівневого і різнопрофільного навчання.

Спадщина Сухомлинського
Автор – В.Сухомлинський

Суть технології. Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського – це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.

Програма з фізичного виховання дітей дошкільного віку "Казкова фізкультура" М.Єфименка
Автор - М. Єфименко

Суть технології. Проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет (“пластик-шоу”), що поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Його скорочені програми використовують як фізкультурні хвилинки, паузи, а також як розваги і свята. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної гри (макрогри), що триває протягом одного чи кількох занять. Спільна мета та сюжетна лінія містить кілька міні-ігор, ігор-вправ.

Використання кольорових паличок Джорджа Кюїзенера
Автор: Дж. Кюїзенер

Суть технології: система Дж. Кюїзенера призначена для навчання математики від 3 річного віку до старшокласників. Особливості цього матеріалу – абстрактність, універсальність, висока ефективність. Палички Кюїзенера формують у дітей елементарні математичні уявлення: що таке число і цифра, довжина і ширина, сумма і різниця, натуральний ряд чисел і склад числа.

Sand Play - пісочна терапія для дітей раннього віку
Автор - Карл Густав Юнг

Суть технології. Пісок – ідеальне розвиваюче середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати.Основоположна ідея пісочної терапії Sand Play полягає в тому, що дитина, переносячи на площину пісочниці свої фантазії і переживання, може контролювати самостійно свої спонукання, виражаючи їх в символічній формі. Мета пісочної терапії - не міняти і не переробляти дитину, не учити її спеціальним поведінковим навичкам, а дати їй можливість бути такою, якою вона є. Метод Sand Play сприяє: розвитку емоцій у часто хворіючих дітей, розвитку фантазії, дрібної моторики, тактильних відчуттів, зв'язної мови; найбільш ефективний в корекції страхів, тривожності, замкнутості, агресії, гіперактивності. Використання цієї методики у роботі з дітьми сприяє створенню психоемоційного комфорту (зняття напруги, стомлюваності, розвиток позитивних емоцій, емпатії).

Використання технології "зендудлінгу" для розвитку дрібної моторики руки дітей дошкільного віку

Суть технології. Робота за технологією "зендудлінг" з дітьми дошкільного віку спрямоване на розвиток дрібної моторики пальців рук, підготовку руки дитини до письма. Використання її дає змогу педагогам і батькам розвинути зібраність, концентрацію, покращити зорову координацію і дрібну моторику, а також розвинути творчі здібності та креативність.

Кольоротерапія - ефективний засіб для розвитку колірного сприймання дітей дошкільного віку
Автор - В.С. Мухіна

Суть технології. Однією з основоположних цілей сучасного українського суспільства є виховання здорового покоління, основи якого закладаються ще в дошкільному віці. Тому дошкільним навчальним закладам необхідно так організовувати освітній процес, щоб не лише формувався високий рівень розумової працездатності вихованців, а й зміцнювалось їх здоров'я. Однійєю з найефективніших оздоровчих технологій є "кольоротерапія". Терапія означає "лікування". Тільки в умовах дитсадка впровадження цієї технології передбачає профілактику різних захворювань, поліпшення психоемоційного стану дошкільнят. Роль кольоротерапії визнавалась з часів античності. Сьогодні ж доведено, що з допомогою кольорів можна підвищити імунітет, відрегулювати гормональний фон, активувати синтез вітаміну D, відповідального за відкладення кальцію в кістковій тканині. На думку деяких експертів, колір впливає на організм сильніше, ніж хімічні препарати, і з його допомогою можна вилікувати навіть рак. У повсякденному житті малят варто використовувати якнайбільше оздоровчих технологій, адже вони переважно прості у використанні, дають вихованцям велике задоволення, а головне - мають ефективний комплексний вплив на формування їхнього здоров'я. Колір же має величезний вплив на фізіологію й психіку дітей. 80% інформації, яку сприймає мозок, надходить до нього через кольоровий зір. Третина мозку працює над переробкою букета кольорів і відтінків, які сприймає людина.

Музичне виховання дошкільнят за методикою Карла Орфа
Автор - Карл Орф

Суть технології. Методика Карла Орфа сприяє розвитку музичних творчих здібностей, самоствердженню особистості, самостійності та свободі мислення. Система Карла Орфа побудована на синтезуванні різних видів діяльності (спів, рух, гра на музичних інструментах) за допомогою дитячого музичного музичення. Основні принципи педагогіки Карла Орфа: креативність; варіативність; комунікативність.

Кiлькiсть переглядiв: 174